Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Grant dla Uniwersytetu Jagiellońskiego w ramach PO WER 3.1 Trzecia Misja Uczelni

Grant dla Uniwersytetu Jagiellońskiego w ramach PO WER 3.1 Trzecia Misja Uczelni

Wicepremier, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jarosław Gowin ogłosił wyniki konkursu

Dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju uzyskało ponad 200 projektów z całej Polski. Wśród nich znalazł się projekt z Uniwersytetu Jagiellońskiego pt. PING Program Implementacji Nauk Geologicznych w Szkołach Podstawowych.

Celem projektu  jest nabycie i podniesienie kompetencji w zakresie: aktywności i zawodowej, poszerzenie wiedzy ogólnej z zakresu nauk geologicznych, rozwój zainteresowań, aktywności edukacyjnej przez 240 uczestników - niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego, w wieku 12-14 lat poprzez realizację działań we współpracy z nieformalnymi partnerami oraz rozwój oferty UJ jako forum aktywności społecznej.

Projekt przewiduje wyłącznie opracowanie programów  kształcenia i realizację wspólnie z JST, działającymi w obszarze edukacji działań dydaktycznych dla niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego, służących rozwijaniu u jego uczestników kompetencji pozwalających na: aktywność społeczną i zawodową; poszerzanie wiedzy ogólnej i specjalistycznej oraz rozwój zainteresowań; pobudzenie aktywności edukacyjnej i kulturalnej.

Uczestnikami projektu będą uczniowie z 4 szkół podstawowych w przedziale klas 5, 6, 7 z poza krakowskich szkół podstawowych - uczniowie ze społeczności lokalnych i regionalnych, w stosunku do których działania projektowe przyczyniają się do rozwoju ich kompetencji kluczowych, odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa. Projekt skierowany jest do uczniów, którzy rozpoczynają bądź już uczestniczą w początkowym procesie edukacji w dziedzinie nauk o Ziemi - lekcje geografii, podczas których zaczynają poznawać podstawowe pojęcia i procesy kształtujące Ziemię. Udział w projekcie to kluczowy moment w procesie edukacji, aby pokazać uczniom jak interesujący może być świat nauki i rozbudzić w nich ciekawość i chęci poznawania otaczającego świata. W projekcie  uczniowie samodzielnie będą konstruowali wiedzę m.in. poprzez obserwację, analizę, samodzielne przeprowadzanie badań i uczestnictwo w interaktywnym cyklu warsztatów. Będzie to stanowiło atrakcyjne uzupełnienie i rozszerzenie programu nauczania i będzie prowadzić do rozbudzenia naturalnej ciekawości i chęci poznawania otaczającego świata i nauki wśród uczestników projektu.

W projekcie zostaną zrealizowane następujące zadania: warsztaty o zastosowaniu geologii w architekturze, sztuce i ochronie środowiska, warsztaty o metodyce pracy geologa i geologii regionu, warsztaty z zakresu wiedzy o metodach badań geologicznych, warsztaty z zakresu wiedzy o sztuce prezentacji naukowej w oparciu o nauki geologiczne, wycieczki, zajęcia terenowe i konferencja młodych badaczy.

Projekt uzyskał dofinansowanie w wysokości ponad 900 tys. zł. Jednostką realizującą będzie Wydział Geografii i Geologii.

Serdecznie gratulujemy!

Więcej informacji:

NCBR

Lista projektów

Polecamy również
Pismo Dyrektora NCN w sprawie wysokości stypendiów doktoranckich

Pismo Dyrektora NCN w sprawie wysokości stypendiów doktoranckich

Raporty okresowe NCN i MNiSW za rok 2023

Raporty okresowe NCN i MNiSW za rok 2023

Coalition for Advancing Research Assessment (CoARA) na Uniwersytecie Jagiellońskim

Coalition for Advancing Research Assessment (CoARA) na Uniwersytecie Jagiellońskim

Nowa wersja Europejskiej Karty Naukowca

Nowa wersja Europejskiej Karty Naukowca