Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

wrzesień 2021

20210901
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

GOSPOSTRATEG VII - zakończony

Data: 01.09.2021 - 27.10.2021
GOSPOSTRATEG VII - zakończony

Instytucja ogłaszająca:

Opiekun konkursu w CAWP:

Anna Dryja, 
tel. 12 663 38 43,
anna.dryja@uj.edu.pl

Narodowe Centrum Nauki wspólnie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju

Cel programu:

Celem głównym Programu GOSPOSTRATEG jest wzrost wykorzystania w perspektywie do 2028 r. rezultatów badań społeczno-ekonomicznych w kształtowaniu krajowych i regionalnych polityk rozwojowych. Siódmy konkurs w ramach Programu ma na celu wybór wykonawców tzw. projektów zamawianych i obejmuje dwa zagadnienia badawcze zgłoszone przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska.

Siódmy konkurs w ramach Programu GOSPOSTRATEG obejmuje następujące zagadnienia tematyczne:

Zasady konkursu:

  • Do konkursu mogą przystąpić konsorcja składające się wyłącznie z jednostek naukowych, spółek prawa handlowego, fundacji, stowarzyszeń, w których skład wchodzi maksymalnie 5 podmiotów, w tym co najmniej 2 jednostki naukowe.
  • NCBiR udziela dofinansowania na realizację projektów, które obejmują: badania podstawowe, badania przemysłowe, prace rozwojowe, prace przedwdrożeniowe. Projekt, w którym nie przewidziano prac przedwdrożeniowych, nie uzyska dofinansowania.
  • Maksymalny okres realizacji projektu wynosi 36 miesięcy.
  • Projekt może dotyczyć wyłącznie jednego zagadnienia badawczego (załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu).
  • Maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu wynosi:
    • w przypadku projektu dotyczącego zagadnienia badawczego nr 1 - 10 mln zł;
    • w przypadku projektu dotyczącego zagadnienia badawczego nr 2 - 10 mln zł.
  • Koszty pośrednie projektu są rozliczane ryczałtem w wysokości 25% sumy kosztów bezpośrednich (nieuwzględniających kosztów podwykonawstwa).

Istotne zapisy dokumentacji konkursowej lub umowy o finasowanie projektu:

  • Całość praw majątkowych przysługuje uprawionemu, tj. Ministrowi właściwemu ds. klimatu, który będzie zobowiązany do zastosowania w praktyce rozwiązania będącego wynikiem realizacji projektu.
  • Lider konsorcjum oraz konsorcjanci zobowiązani są powiadomić uprawnionego
  • o powstałych w wyniku wykonania projektu wynalazkach, wzorach użytkowych, wzorach przemysłowych oraz elementach autorskich, przedstawiając w szczególności ich podstawowe założenia, opis wynalazku, wzoru przemysłowego, wzoru użytkowego oraz ich reprezentację graficzną, egzemplarz elementu autorskiego, a także wskazując ich twórców – najpóźniej w dniu złożenia raportu końcowego.
  • Uprawniony ma wyłączne prawo decydowania o oznaczaniu elementów autorskich lub udostępniania ich w sposób anonimowy.
  • Lider i konsorcjanci zobowiązani są do zachowania poufności rezultatów projektu. Możliwość wykorzystania rezultatu projektu w celach dydaktycznych lub do publikacji naukowych wymaga uprzedniej akceptacji uprawnionego.
  • Lider i konsorcjanci mogą korzystać z rezultatów projektu wyłącznie na podstawie uzyskanej licencji od uprawnionego.
  • Lider oraz konsorcjanci zapewniają i gwarantują, że wszelkie prace i czynności podejmowane w ramach wykonywania projektu będą wykonywane przez osoby związane z Liderem lub konsorcjantami umową zawartą w formie pisemnej lub elektronicznej, przenoszącą Prawa Własności Intelektualnej (PWI) na Lidera lub konsorcjantów.
  • W związku z powyższymi zapewnieniami i gwarancjami Lider oraz konsorcjanci zobowiązują się do pokrycia wszelkich odszkodowań i kosztów, jakie może ponieść uprawniony w wyniku podniesienia przez osoby trzecie jakichkolwiek roszczeń dotyczących rozporządzania i korzystania z PWI przez uprawnionego (w tym jego licencjobiorców lub osoby trzecie działające na jego zlecenie lub rzecz).

Forma składania wniosków:

Wnioski o dofinansowanie można składać wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego LSI, dostępnego na stronie: lsi.ncbr.gov.pl

W związku z powyższym wniosek w formie elektronicznej należy wysłać́ dopiero po uzyskaniu akceptacji Władz Uczelni na ostatecznej wersji wniosku. Informacje o zatwierdzeniu wniosku przez Władze UJ zostaną przekazane przez opiekuna konkursu w CAWP.

Termin składania wniosków:

Nabór wniosków do 27 października 2021 r. do godziny 16:00.

Regulacje wewnętrzne UJ:

  • W związku z zapisami umowy o dofinansowanie projektu (załączniki nr 11 do regulaminu konkursu) zakładającymi miedzy innymi odpowiedzialność solidarną partnerów za realizację projektu, przeniesie całości praw majątkowych do wyników projektu na rzecz uprawnionego, zobowiązuje Autorów/Kierowników projektów do wcześniejszego zgłaszania chęci udziału w konkursie.

Wstępne deklaracje udziału w konkursie wraz z informacją zawierającą tytuł projektu, planowany skład konsorcjum, zakres prac przewidziany dla UJ oraz planowany budżet w tym części dla UJ, proszę zgłaszać mailowo do dnia 30 września 2021 r. na adres opiekuna konkursu w CAWP. Na podstawie przesłanych przez Państwa deklaracji, Władze Uniwersytetu Jagiellońskiego podejmą decyzję o dalszym aplikowaniu w konkursie. Opiekun konkursu w CAWP poinformuje o decyzji Władz UJ.

  • Po uzyskaniu akceptacji dla planowanego projektu, zgodnie z Zarządzeniem nr 56 Rektora UJ z 11 lipca 2016 roku w sprawie: Regulaminu postępowania w zakresie przygotowania i realizacji w Uniwersytecie Jagiellońskim projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, proszę o przekazanie do CAWP:
    • do dnia 7 października 2021 r. do Tomasza Guzika, tomasz.d.guzik@uj.edu.pl, tel. 12 663 38 52,
      • projektu porozumienia, w przypadku gdy UJ pełni rolę partnera w projekcie i lider dysponuje własnym wzorem porozumienia,
      • wytycznych do porozumienia, w przypadku gdy UJ pełni rolę lidera w projekcie, w celu przygotowania wzoru porozumienia dla konsorcjum,
    • do dnia 18 października 2021 r.:
      • roboczej wersji wniosku (wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF na adres opiekuna konkursu w CAWP) celem dokonania weryfikacji w zakresie zgodności z zasadami konkursu oraz pod względem formalnym i rachunkowym,
      • Formularza zgłoszenia projektu badawczego oraz Formularza kwalifikowalności podatku VAT wypełnionych w systemie elektronicznym Strefa Projektów UJ dostępnym na stronie: https://strefaprojektow.uj.edu.pl/.
    • do dnia 22 października 2021 r. ostatecznej wersji wniosku (wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF z podpisem kwalifikowanym lub wersja papierowa z podpisami)
      – wymagane podpisy: kierownik projektu oraz Dziekan Wydziału lub stosownie do specyfiki jednostki.

W kwestiach dotyczących zatrudniania i wynagradzania w ramach przygotowywanych projektów proszę o kontakt z p. Aleksandrą Weiss z CAWP, tel. 12 663 38 73, aleksandra.weiss@uj.edu.pl.

Natomiast w przypadku kwestii dotyczących praw majątkowych do rezultatów projektu przenoszonych na rzecz uprawnionego prosimy o kontakt z Zastępcą Dyrektora CITTRU Panem Krystianem Gurbą (krystian.gurba@uj.edu.pl, tel. 12 664 42 10) lub Dyrektor CITTRU dr inż. Panią Gabrielą Konopką-Cupiał (gabriela.konopka-cupial@uj.edu.pl, tel. 12 664 42 05).

Więcej informacji:

Komunikat Rektora

Ogłoszenie NCBiR