Instytucja ogłaszająca:
Opiekun konkursu w CAWP:
Michał Maleszka,
tel. 12 663 30 06,
e‑mail: michal.maleszka@uj.edu.pl
Narodowe Centrum Nauki
Opis konkursu:
W konkursie mogą być składane wnioski na realizację pojedynczego działania naukowego w jednej z wymienionych form: badań wstępnych/pilotażowych, kwerendy, stażu naukowego, wyjazdu badawczego albo wyjazdu konsultacyjnego.
Podstawowym celem konkursu jest finansowe wsparcie działania naukowego służącego przygotowaniu przyszłego projektu badawczego planowanego do złożenia w konkursach NCN, innych konkursach ogólnokrajowych lub międzynarodowych.
Zasady konkursu:
- Wniosek w konkursie MINIATURA 5 może złożyć osoba, która:
- uzyskała stopień naukowy doktora nie wcześniej niż 1 stycznia 2009 r. Okres ten może być przedłużony o czas przebywania w tym okresie na długoterminowych (powyżej 90 dni) udokumentowanych zasiłkach chorobowych lub świadczeniach rehabilitacyjnych w związku
z niezdolnością do pracy. Dodatkowo do tego okresu można doliczyć liczbę miesięcy przebywania na urlopach związanych z opieką i wychowaniem dzieci udzielanych na zasadach określonych w Kodeksie pracy, a w przypadku kobiet – 18 miesięcy za każde urodzone bądź przysposobione dziecko, jeżeli taki sposób wskazania przerw w karierze naukowej jest bardziej korzystny. W przypadku osób, które uzyskały więcej niż jeden stopień doktora, datą odniesienia jest data uzyskania pierwszego z nich; - jest zatrudniona przez wnioskodawcę na podstawie umowy o pracę na dzień złożenia wniosku;
- nie kierowała i nie kieruje realizacją projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki;
- nie jest laureatem konkursów na stypendia doktorskie ETIUDA lub na staże (w tym FUGA i UWERTURA) finansowane ze środków NCN;
- nie jest wnioskodawcą, kierownikiem projektu ani kandydatem na staż we wniosku złożonym lub zakwalifikowanym do finansowania w innym konkursie Narodowego Centrum Nauki;
- posiada w swoim dorobku naukowym co najmniej jedną opublikowaną pracę lub w przypadku działalności naukowej z zakresu twórczości i sztuki co najmniej jedno dokonanie artystyczne lub artystyczno-naukowe.
- Działania naukowe, jakie mogą być finansowane w ramach konkursu MINIATURA, to m.in. badania wstępne/pilotażowe, kwerendy, staże naukowe, wyjazd badawcze i konsultacyjne.
- W ramach konkursu nie przewiduje się wynagrodzeń i stypendiów naukowych z wyjątkiem wynagrodzeń wykonawców zbiorowych niebędących pracownikami jednostki, w której realizowane jest działanie.
- W ramach konkursu nie ma również możliwości zakupu, wytworzenia lub modernizacji aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania.
Informacje dotyczące przygotowania wniosku:
- Do konkursu mogą być zgłaszane projekty obejmujące badania podstawowe lub badania stosowane we wszystkich dyscyplinach naukowych ujętych
w wykazie paneli NCN. - W konkursie MINIATURA 5 może być rozpatrywany tylko jeden wniosek, złożony przez osobę realizującą działanie naukowe.
- Tylko raz można otrzymać finansowanie na realizację działania naukowego
w ramach programu MINIATURA. - Okres realizacji projektu może wynosi do 12 miesięcy.
- Wysokość wnioskowanego finansowania powinna wynosić od 5 do 50 tysięcy złotych.
- Wysokość kosztów pośrednich wynosi 10% wartości kosztów bezpośrednich.
- W budżecie projektu należy uwzględnić wartość podatku VAT (VAT jest kosztem kwalifikowalnym w projekcie). Proszę o podanie kwot brutto w kosztorysie.
Forma składania wniosków:
Wnioski w konkursie MINIATURA 5 składane są wyłącznie w formie elektronicznej. Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami kierownik projektu składa w formie elektronicznej w systemie ZSUN/OSF (Zintegrowany System Usług dla Nauki/Obsługa Strumieni Finansowania) dostępnym na stronie internetowej: osf.opi.org.pl
Termin składania wniosków:
Nabór wniosków prowadzony jest w okresie od 5 maja do 30 września 2021 r.
Nabór wniosków może zostać wstrzymany jeśli łączna kwota wnioskowanych nakładów przekroczy dwukrotną wysokość środków finansowych przeznaczonych przez Radę NCN na realizację działań naukowych w konkursie.
Regulacje wewnętrzne UJ:
Zgodnie z Zarządzeniem nr 56 Rektora UJ z 11 lipca 2016 roku w sprawie: Regulaminu postępowania w zakresie przygotowania i realizacji w Uniwersytecie Jagiellońskim projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych osoby zainteresowane udziałem w konkursie proszę o przesłanie na adres opiekuna konkursu w CAWP przynajmniej 10 dni przed planowanym terminem złożenia wniosku:
- roboczej wersji wniosku w formie elektronicznej (w postaci pliku PDF)
w celu sprawdzenia i weryfikacji pod względem formalnym.
A następnie po weryfikacji przez CAWP i zakończeniu pracy nad wnioskiem proszę o przesłanie na adres opiekuna konkursu w CAWP:
- ostatecznej wersji wniosku w postaci pliku PDF wygenerowanego z systemu ZSUN/OSF dokumentu: opcja „Drukuj PDF” o nazwie wg wzoru: Nazwisko i imię kierownika projektu, nazwa programu, data dokumentu (Kowalski_Jan_MINIATURA5_10-05-2021), podpisanego podpisem elektronicznym przez kierownika jednostki organizacyjnej UJ, w której realizowany będzie projekt (tj. Dziekana lub Dyrektora/Kierownika innej jednostki organizacyjnej).
- Formularza rejestracji projektu badawczego, wypełnionego w systemie elektronicznym Strefa Projektów UJ dostępnym na stronie: https://strefaprojektow.uj.edu.pl/. Instrukcja wypełniania formularza dostępna jest na stronie: https://cawp.uj.edu.pl/strefa-projektow
W trosce o jakość składanych projektów, szczególnie pod względem spełniania wymogów formalnych, zachęcam Państwa do konsultowania wniosków i przekazywania dokumentów do CAWP we wcześniejszych niż wymienione powyżej terminach.
Zwracam uwagę, że wysłanie wniosku przez system jest operacją nieodwracalną, uniemożliwiającą dokonanie późniejszych zmian.
W związku z powyższym wniosek w formie elektronicznej należy wysłać́ dopiero po uzyskaniu akceptacji Władz Uczelni na ostatecznej wersji wniosku. Informacje o zatwierdzeniu wniosku przez Władze UJ zostaną przekazane przez opiekuna konkursu w CAWP.
Dokumenty wskazane wyżej, podpisane przez władze UJ, zostaną przesłane przez opiekuna konkursu w CAWP na podane przez Państwa adresy mailowe.
W kwestii Planu Zarządzania Danymi w projekcie badawczym, prosimy o kontakt z:
- p. Leszkiem Szafrańskim, tel. 12 663 35 89, l.szafranski@uj.edu.pl
- p. Katarzyną Szczepaniec, tel. 12 663 34 42, k.szczepaniec@uj.edu.pl
- p. Małgorzatą Galik, 12 663 35 89, malgorzata.galik@uj.edu.pl
Link do szkolenia on-line w kanale YouTube z zakresu wypełniania planu zarządzania danymi: https://www.youtube.com/watch?v=jSlRR8VSm40
Więcej informacji: