Opiekun konkursu w CAWP:
Natalia Łakomy,
tel. 12 663 38 27,
e‑mail: natalia.lakomy@uj.edu.pl
Instytucja ogłaszająca:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Cel programu:
Głównym celem programu INFOSTRATEG II jest rozwój polskiego potencjału SI poprzez opracowanie rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję i blockchain, mających bezpośrednie zastosowanie w praktyce.
Zasady konkursu:
- Do konkursu mogą przystąpić m.in.:
- jednostki naukowe - samodzielnie realizujące projekt i wdrażające wyniki projektu,
- przedsiębiorstwa - samodzielnie realizujące projekt i wdrażające wyniki projektu,
- konsorcja składające się z maksimum 3 podmiotów:
- samych jednostek naukowych;
- samych przedsiębiorstw;
- przedsiębiorstw i jednostek naukowych.
- Liderem konsorcjum jest podmiot realizujący wdrożenie wyników projektu.
- Projekt może dotyczyć wyłącznie jednego tematu wskazanego w zakresie tematycznym konkursu (załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu).
- Każdy projekt musi składać się z trzech faz, a każda faza projektu może obejmować maksymalnie trzy zadania, przy czym:
- faza I - obejmuje badania przemysłowe i/lub prace rozwojowe i koncentruje się na: stworzeniu wstępnej wersji systemu, która może zostać poddana ocenie, zgromadzeniu niezbędnych dla realizacji projektu danych w postaci baz danych;
- faza II - obejmuje badania przemysłowe i/lub prace rozwojowe i koncentruje się na: stworzeniu generycznego systemu, umiejącego obsłużyć wszystkie scenariusze użycia;
- faza III - obejmuje badania przemysłowe i/lub prace rozwojowe i /lub prace przedwdrożeniowe i koncentruje się na: ulepszaniu powstałego systemu, przygotowaniu do wdrożenia wyników osiągniętych w fazach I i II.
- Realizacja projektu musi rozpocząć się 1 lutego 2022 r.
- Okres realizacji projektu wynosi 42 miesiące i obejmuje:
- 36 miesięcy na realizację poszczególnych faz (12 miesięcy na każdą fazę),
- 6 miesięcy dla NCBiR na ocenę i odbiór prac w ramach fazy I i fazy II.
- Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu wynosi 3,5 mln zł, a maksymalna 10 mln zł.
- Poziom dofinansowania dla jednostek naukowych, niebędących przedsiębiorstwami na realizację badań przemysłowych, prac rozwojowych i prac przedwdrożeniowych wynosi do 100% kosztów kwalifikowalnych. Jednostki naukowe mogą realizować projekt wyłącznie w ramach działalności niegospodarczej.
- Koszty pośrednie rozliczane są ryczałtowo i wynoszą 25% sumy kosztów bezpośrednich (nieuwzględniających kosztów podwykonawstwa).
Termin i forma składania wniosków:
Wnioski o dofinansowanie można składać wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego LSI, dostępnego na stronie: lsi.ncbr.gov.pl.
System będzie aktywny do 6 lipca 2021 r. do godziny 16:00.
W związku z powyższym, wniosek w formie elektronicznej należy wysłać́ dopiero po uzyskaniu akceptacji Władz uczelni na ostatecznej wersji wniosku. Informacje o zatwierdzeniu wniosku przez Władze UJ zostaną przekazane przez opiekuna konkursu w CAWP.
Regulacje wewnętrzne UJ:
- W związku z zapisami umowy o dofinansowanie projektu (załączniki nr 15 i 16 do Regulaminu konkursu) zakładającymi odpowiedzialność solidarną partnerów za realizację projektu, zobowiązuje Autorów/Kierowników projektów do wcześniejszego zgłaszania chęci udziału w konkursie.
Wstępne deklaracje udziału w konkursie wraz z informacją zawierającą tytuł projektu, planowany skład konsorcjum, zakres prac przewidziany dla UJ oraz planowany budżet w tym części dla UJ, proszę zgłaszać mailowo do dnia 1 czerwca 2021 r. na adres opiekuna konkursu w CAWP.
Na podstawie przesłanych przez Państwa deklaracji, Władze Uniwersytetu Jagiellońskiego podejmą decyzję o dalszym aplikowaniu w konkursie. Opiekun konkursu w CAWP poinformuje o decyzji Władz UJ.
- Po uzyskaniu akceptacji dla planowanego projektu, zgodnie z Zarządzeniem nr 56 Rektora UJ z 11 lipca 2016 roku w sprawie: Regulaminu postępowania w zakresie przygotowania i realizacji w Uniwersytecie Jagiellońskim projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, proszę
o przekazanie do CAWP:- do dnia 7 czerwca 2021 r. do Tomasza Guzika, tomasz.d.guzik@uj.edu.pl, tel. 12 663 38 52,
- projektu porozumienia, w przypadku gdy UJ pełni rolę partnera w projekcie i lider dysponuje własnym wzorem porozumienia,
- wytycznych do porozumienia, w przypadku gdy UJ pełni rolę Lidera w projekcie, w celu przygotowania wzoru porozumienia dla konsorcjum,
- do dnia 24 czerwca 2021 r.:
- roboczej wersji wniosku (wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF na adres opiekuna konkursu w CAWP) celem dokonania weryfikacji w zakresie zgodności z zasadami konkursu oraz pod względem formalnym i rachunkowym,
- Formularza zgłoszenia projektu oraz Formularza kwalifikowalności podatku VAT wypełnionych w systemie elektronicznym Strefa Projektów UJ dostępnym na stronie: https://strefaprojektow.uj.edu.pl/. Instrukcja wypełniania formularza dostępna jest na stronie: https://cawp.uj.edu.pl/strefa-projektow.
- do dnia 30 czerwca 2021 r. do godz. 12.00 ostatecznej wersji wniosku (wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF - dokument podpisany elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub w formie skanu z podpisami lub wersja papierowa z podpisami). Wymagane podpisy: kierownik projektu oraz kierownik jednostki organizacyjnej UJ (Dziekan lub Dyrektor/Kierownik innej jednostki organizacyjnej).
- do dnia 7 czerwca 2021 r. do Tomasza Guzika, tomasz.d.guzik@uj.edu.pl, tel. 12 663 38 52,
W kwestiach dotyczących zatrudniania i wynagradzania w ramach przygotowywanych projektów proszę o kontakt z p. Aleksandrą Weiss z CAWP, tel. 12 663 38 73, aleksandra.weiss@uj.edu.pl.
Natomiast w przypadku kwestii dotyczących wdrożenia wyników projektu proszę kontaktować się z Brokerami CTT CITTRU (z właściwymi dla Państwa Wydziału).
Więcej informacji:
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie NCBR.