Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Pomiń baner

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

październik 2019

20191007
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

POWER 2.17 - "Skuteczny wymiar sprawiedliwości" [zakończony]

Data: 07.10.2019 - 28.10.2019
POWER 2.17 - "Skuteczny wymiar sprawiedliwości" [zakończony]

Ministerstwo Sprawiedliwości ogłosiło konkurs

Instytucja ogłaszająca:

Ministerstwo Sprawiedliwości

Cel konkursu:

Konkurs ma na celu wyłonienie do dofinansowania jednego projektu polegającego na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń dla pracowników sądów powszechnych:

  1. kadry orzeczniczej (sędziów, asesorów sądowych i referendarzy sądowych)
  2. urzędników i innych pracowników sądów powszechnych (pracowników sekretariatów sądów, biur obsługi interesanta, kadr i in.), którzy ze względu na charakter pracy wykonują swoje obowiązki z wykorzystaniem dokumentów w postaci elektronicznej lub narzędzi komunikacji elektronicznej (m. in. e-usług wymiaru sprawiedliwości).

Szkolenia realizowane w projekcie mają podnosić kompetencje w zakresie możliwości oraz zasad wykorzystania narzędzi komunikacji elektronicznej, w tym dokumentów elektronicznych i ich uwierzytelniania, w kontekście obowiązujących przepisów, istniejących rozwiązań wymiaru sprawiedliwości, w ramach których świadczone są e-usługi publiczne (np. Krajowy Rejestr Sądowy, systemów obsługi spraw w sądach oraz skrzynek ESP na ePUAP).

Termin składania wniosków:

Opiekun konkursu w CAWP:

Aneta Fausek,
tel. 12 663 38 07,
e‑mail: aneta.fausek@uj.edu.pl

od 7 października do 28 października 2019 r., do godz. 12.00

Sposób składania wniosków:

Wnioski należy składać wyłącznie w formie elektronicznej, na obowiązującym formularzu, za pośrednictwem Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych SOWA.

Maksymalny poziom dofinansowania projektu wynosi 100%. W ramach Konkursu nie przewidziano konieczności wniesienia wkładu własnego.

W Regulaminie Konkursu określone zostały następujące Kryteria Dostępu:

  1. Wnioskodawcą Projektu może być szkoła wyższa.
  2. Wnioskodawca posiada udokumentowane doświadczenie w realizacji co najmniej jednego szkolenia lub cyklu szkoleń z zakresu zasad oraz podstaw prawnych komunikacji elektronicznej, podpisu elektronicznego, elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz wdrażania rozwiązań e-administracji w zakresie komunikacji elektronicznej dla łącznie min. 100 uczestników, przeprowadzonego w okresie 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dofinansowanie w ramach konkursu.
  3. Wsparciem szkoleniowym w ramach projektu zostanie objętych łącznie min. 1 300  kadry orzeczniczej oraz urzędników i innych pracowników sądów powszechnych z co najmniej 200 sądów powszechnych.
  4. Okres realizacji projektu nie przekroczy 20  miesięcy, a projekt rozpoczyna się  nie później niż miesiąc od daty rozstrzygnięcia Konkursu. W Regulaminie wskazano, że Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 15.12.2019 roku.
  5. Zakres Projektu obejmie realizację minimum następujących działań
  • Opracowanie 2 programów szkoleń oraz materiałów szkoleniowych (obejmujących prezentację, skrypt szkoleniowy i materiały e-learningowe)
  • Uzyskanie akceptacji programów i materiałów szkoleniowych przez Instytucji Organizującej Konkurs,
  • Opracowanie regulaminu i planu rekrutacji uczestników, harmonogramu realizacji szkoleń oraz konsultację tych dokumentów z Instytucji Organizującej Konkurs,
  • Przeprowadzenie szkoleń w wymiarze 16 godzin szkoleniowych na uczestnika (2 dni, 1 godzina szkoleniowa = 45 minut) w grupach nie więcej niż 10 – osobowych,
  • Przeprowadzenie badania skuteczności zrealizowanych szkoleń oraz na jego podstawie przygotowanie propozycji ewentualnej zmiany programów szkoleń,
  • Udostępnienie materiałów szkoleniowych w postaci elektronicznej (e-learning) wszystkim sądom powszechnym.

   6. Program szkolenia obejmie część teoretyczną oraz warsztaty z wykorzystaniem komputerów. Zajęcia obejmą  co najmniej następujące bloki tematyczne:

  • dokumenty elektroniczne, ich uwierzytelnianie, elektroniczna komunikacja z obywatelem i zasady doręczania dokumentów elektronicznych, w tym w szczególności: poprawne stosowanie pojęć związanych z dokumentami i podpisami elektronicznymi, prawne skutki zastosowania podpisu elektronicznego, podpisywania dokumentów i weryfikacji poprawności podpisów,
  • zasady świadczenia e-usług przez podmioty publiczne (ze szczególnym uwzględnieniem sądów powszechnych), w celu poprawy efektywności i wzrostu jakości świadczenia tych usług oraz podniesienia świadomości w odniesieniu do usługowego wobec obywatela i przedsiębiorcy charakteru czynności administracyjnych w sądach powszechnych,
  • zasady i podstawa prawna komunikacji elektronicznej (w tym sposoby i zasady wnoszenia spraw do sądu w postaci elektronicznej) w ramach obecnie świadczonych e-usług wymiaru sprawiedliwości.

   7. Trenerami są osoby posiadające min. 2-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu zasad oraz podstaw prawnych komunikacji elektronicznej, podpisu elektronicznego, elektronicznego zarządzania dokumentacją oraz wdrażania rozwiązań e-administracji w zakresie komunikacji elektronicznej. Wymagane jest udokumentowanie przeprowadzenia co najmniej 3 szkoleń z tego zakresu w okresie ostatnich 2 lat od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie.

Więcej informacji:

Portal Funduszy Europejskich