MNiSW ogłosiło nabór wniosków w konkursie - zakończony
Opiekun konkursu w CAWP:
Anna Dryja,
tel. 12 663 38 43,
e‑mail: anna.dryja@uj.edu.pl
Instytucja ogłaszająca:
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Opis konkursu:
Stypendium ministra dla wybitnych młodych naukowców może otrzymać młody naukowiec wykazujący się znaczącymi osiągnięciami w działalności naukowej.
Zasady konkursu:
- stypendium mogą ubiegać się:
- doktoranci lub nauczyciele akademiccy - nieposiadający stopnia doktora albo osoby
- posiadające stopień doktora, od uzyskania którego nie upłynęło 7 lat i które są zatrudnione w podmiocie,
- osoby, które dotąd nie były laureatami konkursu o stypendium dla wybitnych młodych naukowców.
- Stypendium może być przyznane maksymalnie na okres nie dłuższy niż 3 lata (36 miesięcy).
- Maksymalna wysokość finansowania nie może przekroczyć 5 390 zł miesięcznie. Wysokość stypendium oraz okres otrzymywania zostaną ustalone w decyzji w sprawie przyznania stypendium.
- Stypendium można otrzymać tylko raz. Stypendium dla młodego naukowca nie może zostać przyznane młodemu naukowcowi, któremu w poprzednich latach przyznano stypendium dla młodych naukowców albo stypendium naukowe dla wybitnych młodych naukowców, na podstawie art. 28a ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. z 2018 r. poz. 87).
- We wniosku o stypendium można wskazać osiągnięcia z całego okresu pracy naukowej, które zostały zrealizowane do 30 listopada 2020 r.
- Przy ocenie wniosków o stypendium uwzględnione zostaną kryteria określone w § 5 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz.U. 2019 poz. 658 i 2297) zamieszczonego na stronie Centrum Administracyjnego Wsparcia Projektów: www.cawp.uj.edu.pl ® zakładka „Otwarte konkursy” ® „Konkursy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego”.
- We wniosku należy wskazać adres skrzynki podawczej ePUAP: /uj/CAWP.
Termin składania wniosków:
do 31 grudnia 2020 r.
Forma składania wniosków:
Ministerstwo wymaga składania wniosków tylko w formie elektronicznej. Przed przesłaniem wniosku do ministerstwa, wygenerowany z systemu ZSUN/OSF plik w formacie PDF („wniosek z podpisem ZSUN/OSF”) musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez kierownika podmiotu składającego wniosek lub osobę przez niego upoważnioną (tj. Prorektora UJ ds. badań naukowych.). Podpisany wniosek o przyznanie stypendium wysyła się elektronicznie w systemie ZSUN/OSF.
Wraz z wnioskiem o przyznanie stypendium w systemie ZSUN/OSF należy złożyć dokumenty potwierdzające uzyskanie znaczących osiągnięć w działalności naukowej oraz dokumenty potwierdzające przerwy w działalności naukowej (jeśli dotyczy).
Do wniosku należy także dołączyć oświadczenie młodego naukowca potwierdzające, że informacje zawarte w części C wniosku są zgodne ze stanem faktycznym, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz o nieprzyznaniu w poprzednich latach stypendium.
Wniosek uznaje się za wysłany, gdy jego status w systemie ZSUN/OSF ma status „wysłany”.
Regulacje wewnętrzne UJ:
Zgodnie z Zarządzeniem nr 56 Rektora UJ z 11 lipca 2016 roku w sprawie: Regulaminu postępowania w zakresie przygotowania i realizacji w Uniwersytecie Jagiellońskim projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych osoby zainteresowane udziałem w konkursie proszę o przekazanie do CAWP:
- do dnia 17 grudnia 2020 r. roboczej wersji wniosku (wersja elektroniczna wniosku w postaci pliku PDF) na adres opiekuna konkursu w CAWP, w celu sprawdzenia i weryfikacji pod względem spełnienia wymogów konkursu,
- do dnia 28 grudnia 2020 r. ostatecznej wersji wniosku w postaci:
- 1) pełnej wersji wniosku (po jego zamknięciu), wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF z podpisem kwalifikowanym lub akceptacją mailem lub w formie skanu z podpisami) – wymagane podpisy: osoba składająca wniosek oraz Dziekan Wydziału lub stosownie do specyfiki jednostki oraz skanu podpisanego przez osobę składająca wniosek oświadczenia młodego naukowca.
- 2) dokumentu „Wniosek z podpisem ZSUN/OSF” (tj. jedno lub dwustronicowy dokument z oświadczeniami) wersja elektroniczna przesłana w postaci pliku PDF z podpisem kwalifikowanym lub akceptacją mailem lub w formie skanu z podpisami)
- – wymagane podpisy: osoba składająca wniosek oraz Dziekan Wydziału lub stosownie do specyfiki jednostki.
UWAGA: dokumenty wymienione w punktach 1 i 2 w stopce muszą mieć te same parametry czasowe.